Zamek Henryka – Góra Grodna, Sosnówka

Zamek Henryka - Rowerem wokół Jeleniej Góry

Jelenia Góra -> ul. Sudecka -> Oś. Czarne -> Staniszów -> Góra Grodna -> Staniszów -> Jelenia Góra

• Trasa dla rowerów MTB, dystans ok. 20 km,
  • Podłoże: leśne drogi gruntowe i szlaki turystyczne,
  • Ostatnie potwierdzenie przejezdności: 22.03.2014 r.
  • Uwagi i komentarze na forum.

Start drogą pieszo-rowerową z parkingu przy ul. Sudeckiej. Przed cmentarzem w prawo na ul. Strumykową, Czarnoleską, Nową i Wrzosową. Dalej za znakami żółtego szlaku turystycznego podążamy w kierunku Staniszowa. W pewnym momencie za polaną, po wyjeździe z lasu szlak skręci w prawo na górę Witoszę, my zjeżdżamy prosto, szeroką drogą, kawałek dalej wjeżdżając na szlak zielony. Za kościołem w Staniszowie skręcamy w lewo i z zielonego wracamy na żółty, który doprowadzi nas do ruin zamku.

Zjazd zaczynamy szlakiem niebieskim. Przed pierwszą skałą zjeżdżamy z niego w lewo i w prawo objeżdżamy górę łagodniejszą drogą. Po chwili wrócimy na niebieski i nim zjedziemy do asfaltowej drogi z Marczowa. Skręcamy w prawo, przeciwnie do kierunku szlaku i dziurawym asfaltem wracamy do Staniszowa. Przy kościele szutrem w lewo na zielony szlak w kierunku Słonecznej Doliny. Tzecia droga w prawo zaprowadzi nas do Pałacu na Wodzie. Wjeżdżamy na szosę i podążamy czarnym szlakiem rowerowym w kierunku miasta. Przy ul. Mickiewicza szlak skręca do Parku Wzgórze Kościuszki, skąd żółtym wracamy do parkingu.

Ciekawe miejsca w pobliżu:

• Muzeum Historii i Militariów,
  • Dwór Czarne,
  • Góra Witosza – formacje skalne, punkt widokowy,
  • Ruiny Zamku Henryka,
  • Pałac na Wodzie,
  • Park „Wzgórze Kościuszki”