Nadajnik ratunkowy PLB

Nadajnik radiowy PLB jest wykorzystywany w lotnictwie i żegludze, instalowany w samochodach, a nawet w telefonach komórkowych.

Jego jedynym celem jest sygnalizowanie swojej aktualnej lokalizacji, gdy pojazd, jego załoga i pasażerowie potrzebują pomocy. Na przykład w razie wypadku lub gdy potrzebna jest pomoc.

Nadajniki ratunkowe — cechy

W celu pomyślnego wykonania zadania przesyłania danych, nadajnik ratunkowy PLB jest wykonany:

  • z bardzo trwałych materiałów, zdolnych do wytrzymania przeciążeń przy upadku z wysokości i z dużym marginesem bezpieczeństwa do pracy w każdej sytuacji;
  • z uwzględnieniem automatycznej aktywacji w sytuacjach awaryjnych, ponieważ ludzie mogą po prostu zapomnieć o aktywacji lub nie być w stanie tego zrobić;
  • o długiej żywotności baterii, pozwalającej na kilka dni, a nawet tygodni pracy nadajnika radiowego, w zależności od modelu PLB;
  • z nadajnikiem, który wykorzystuje wiele metod transmisji, takich jak krótkie i długie fale lub transmisja geodanych za pośrednictwem sieci satelitarnej.

Podklasyfikacja PLB

Istnieją dwa rodzaje nadajnika PLB:

  • PLB z danymi GPS (wewnętrzna lub zewnętrzna)
  • PLB bez danych GPS

Wszystkie PLB nadają w trybie cyfrowym na częstotliwości 406 MHz. Istnieją urządzenia AIS PLB, które nadają na częstotliwości VHF 70. Osobiste nadajniki radiowe działające na częstotliwości 406 MHz muszą być zarejestrowane. PLB nie powinny być używane podczas normalnej akcji ratunkowej. Artykuł powstał na podstawie danych z bloga: https://fairwinds.pl/indywidualny-nadajnik-ratunkowy-plb-a-epirb/.